ISBN 978-80-7304-158-8
počet stran 208
vazba brož.
rok vydání 2013
cena 199 Kč (vč. DPH)
recenze Host 6/2013

Při práci nad televizním scénářem o postavě Mistra Jana Husa se sešli spisovatelka Eva Kantůrková a režisér Jiří Svoboda. Debaty, které spolu ve druhé polovině loňského roku vedli prostřednictvím e-mailů, jsou zcela nevšední. Otevírají Pandořinu skříňku, dotýkají se neuralgických míst našich životů, bolestné zkušenosti uplynulých desetiletí podrobených nejrůznější nepřízni; uvažují o příčinách i podobě listopadového převratu, o zákulisí politických špiček, o počátku devadesátých let, kdy Jiří Svoboda stanul v čele KSČM (včetně brutálního atentátu na něj), o současné vládě a poměrech v ČR. Chvílemi to vypadá jako setkání vody a ohně, nebe a pekla – ale vždy je to setkání s odzbrojující tolerancí, úctou a respektem k názoru druhého. Rys v dnešní době u nás stále méně častý… Knihu příznačně otevírá otázka Evy Kantůrkové: „Chci se zeptat: byla to frajeřina, projev vzdoru, uvážlivé rozhodnutí, nebo ještě cosi jiného, že jste se po převratu stal předsedou komunistů? A jak jste se cítil v prostředí, které dobová atmosféra toužila zadupat do země, vyklučit, rozbít na padrť? Anebo nebyl sám převrat tak dalekosáhlý a politická zákoutí nabízela ne tak smrtonosná řešení?„