edice
počet stran 392
rok vydání 2005
obsahuje audio CD, ­2x audio CD
cena 450 Kč (vč. DPH)
recenze Portál české literatury, únor 2006

Ediční řada Krásná setkání představuje neobyčejně činorodou aktivitu profesora Josefa Kouteckého, jehož setkání s lidmi, vědou a uměním stojí za zastavení a zamyšlení. Ve druhém svazku Krásných setkání (první svazek – Vernisáže – vydalo nakl. Galén) přinášíme 46 karolinských projevů inspirovaných stejnojmennou řadou čtvrtletních koncertů Kocianova kvarteta ve Velké aule pražského Karolina. Když se v roce 1990 prof. MUDr. Josef Koutecký stal děkanem 2. lékařské fakulty UK, považoval za svoji základní povinnost nejen učit a vychovávat dobré lékaře, ale i pozvedávat jejich všeobecnou kulturní úroveň. První Karolinský koncert se konal na podzim roku 1991. V té době však ještě nikdo netušil, že vznikne patnáctiletá tradice – tradice nejen krásných hudebních večerů, ale i laskavého slova, totiž úvodních proslovů, kterými prof. Koutecký zahajoval každý koncert a v nichž mluvil nejen o hudbě, ale i o životě, poezii, lékařském a akademickém světě, a také o každodenních „maličkostech„, které nás životem provázejí. Aula Karolina se plnila, návštěvníků komorních koncertů přibývalo a jak píše prof. Antonín Kohout v předmluvě: „I zachtělo se nám, posluchačům K. K. K., zachovati jeho úvodní slova, která se po vyslechnutí rozplynou v prostorách auly a později i v naší paměti. Jak hudba, i jeho slova stojí za záznam v ,partituře’“. Pro navození autentičtější atmosféry Karolinských koncertů přikládáme čtenářům jako dárek CD Kocianova kvarteta s nahrávkou dvou Dvořákových smyčcových kvartetů (č. 9, d moll, op. 34 B. 75 a č. 8, E Dur, op. 80 B. 57) a řadu duplexových archivních ilustrací z fondů Českého muzea hudby. Kniha vychází za laskavé podpory firmy Amedis, spol. s r. o.