ISBN 978-80-87481-44-8
počet stran 336 s. + 16 s. koláží
formát 170 × 230 mm
rok vydání 2011
cena 399 Kč (vč. DPH)
recenze Literární novinky (http://litenky.ff.cuni.cz/) 18. 3. 2011 (rozhovor)

David Drábek (1970) dokonale naplňuje představu úspěšného divadelníka. Jako dramatik se řadí mezi nejvíce uváděné a překládané autory, jako režisér patří k tvůrcům s nepřehlédnutelnou imaginací. Vedle toho je respektovaným uměleckým šéfem Klicperova divadla v Hradci Králové. Z jeho dvaceti pěti her se nejvíce prosadily tragikomické osudy tří mladých „synchronizovaných plavců„ nazvané Akvabely, které byly inscenovány i v zahraničí, mediálně na sebe nejvíce upozornil rozhlasovou hrou Koule, inspirovanou osudy bývalé československé atletky Heleny Fibingerové. Přítomný soubor obsahuje dramata z let 2003–2011, která dala vzniknout ceněným inscenacím (Akvabely, Ještěři či Náměstí Bratří Mašínů), ale i hry méně známé (Žabikuch, Unisex, Chmýří), hry rozhlasové (Vykřičené domyKoule) a hry nejnovější (Sherlock Holmes: Vraždy vousatých ženJedlíci čokolády). Předkládané texty ukazují, že výjimečnost díla čtyřnásobného držitele Ceny Alfréda Radoka nespočívá pouze v teatrálně efektním zobrazení globalizované společnosti, ale také v širokých možnostech zakoušení jeho her, které sahají od inscenačního provedení až k tichému literárnímu čtení (pravděpodobně s hlasitým smíchem). Drábkovu knihu lze proto doporučit i čtenářům, kteří s divadelními hrami nemají zkušenosti. – Texty doprovázejí koláže Miroslava Huptycha. – Uspořádala a doslov napsala Lenka Jungmannová.

• David Drábek: Play Drábek

Publikace Play Drábek vychází k narozeninám oblíbeného dramatika Davida Drábka a je určena nejen jeho fanouškům, ale i veškeré divadelně milovné veřejnosti. Kniha totiž shrnuje Drábkova dramata vzniklá za posledních deset let, konkrétně hry Noc oživlých mrtvol v televizní country-show Beverlyho Rodrigueze, Velká mořská víla, Kanibalky: Soumrak samců a nejnovější Kanibalky II: Soumrak starců,… více

• David Drábek: Koule

Rozhlasové hry nevyvolávají skandály. Drábkova Koule však vzbudila pozornost už před svým uvedením (na ČRo 3 – Vltava měla v režii Aleše Vrzáka premiéru 25. 1. 2011) a po něm rozpoutala doslova mediální při. Dotýká se totiž nedávné minulosti, k níž stále ještě nejsme schopni postavit se čelem. Drama je fiktivním portrétem zestárlé československé atletky Mileny, která… více

• David Drábek: Dětem!

V záplavě jízlivých satir a hořce lyrických zpovědí, kterými nás pravidelně zásobuje David Drábek (nar. 1970) jako dramatik i jako režisér, se někdy zapomíná, že autor je stejně úspěšným tvůrcem pro děti a mládež. Jeho hry pro děti totiž snesou srovnání s jeho tvorbou pro dospělé, a zároveň mají takový „funkční rádius“, že přitahují publikum bez rozdílu věku. Po úspěchu souboru Drábkových… více

• David Drábek: Dětem!

• David Drábek: Figarova svatba: Andělé, šneci a lidé

Proslulá klasická komedie popisující jeden neobyčejný den sluhy Figara, jeho milé Zuzanky, záletného hraběte Almavivy, vdavekchtivé Marceliny a dalších. Jiskřivá hra lásky, plná nástrah, složitých plánů a jejich nečekaných vyústění se právem stala jednou z nejoblíbenějších komedií světové dramatiky. Variace na P. Beaumarchaise. více

• David Drábek: Jedenácté přikázání aneb Mucholapka

„Nezapřeš ženy své!“ I tak by se mohla jmenovat nejhranější Šamberkova komedie o zapřisáhlých starých mládencích, kterou David Drábek výrazně autorsky upravil. Právě zapření vlastní manželky jednoho ze čtyř přátel, který se bojí ostatním přiznat, že porušil sázku a oženil se, je základní zápletkou hry. K odhalení pravdy přispěje ženskou lstí a intrikami samozřejmě ona… více

• David Drábek: Velká mořská víla: Jedlíci čokolády po deseti letech

Pokračování osudu tří sester Rózy, Heleny a Valérie. Róza provozuje temnou Sluj, kam se chodí léčit lidé pobytem v naprosté tmě. Ludvík se živí jako soukromé óčko, na scéně se objevuje mladý uhrančivý lékař. Vše se zahustí a rozvibruje do koktejlu z lásky, násilí, poťouchlosti a kouzel, jak to má ve správné romanci být. Premiéra… více

• David Drábek: Elefantazie

Elefantazie aneb Muzikál ohavné krásy v produkci Tomáše Belka a Darka Krále. Fascinující příběh sloního muže Josepha Merricka, který se stal ve viktoriánském Londýně atrakcí obludária. Premiéra 2020. více

• David Drábek: Kanibalky: Soumrak samců

Původní magická detektivka. Naše současná realita je obrazem tak neuvěřitelných bizarností, že chceme-li se dopustit satiry a nadsázky, je třeba stvořit nespoutané dada, komedii ve stech odstínech černé. Premiéra 2018. více

• David Drábek: Kanibalky 2: Soumrak starců

Co se stane, když si podnikavý miliardář vezme seniory jako rukojmí svého politického projektu? Je tahle země taky pro starý? Nejčernější satira naší současné reality. Premiéra 2019. více

• David Drábek: Petr Pan a Oceán naděje

Výprava světem fantazie pro všechny, kteří odmítají vyrůst. Stačí jen vzlétnout a vydat se vstříc hvězdné obloze… Ztracení chlapci, piráti, mořské panny, nebezpečný kapitán Hák nebo krokodýl s budíkem v žaludku, to jsou jen někteří hrdinové slavného příběhu v nové adaptaci Davida Drábka (2020). více